Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Spicy crispy platanoschips

Publicerad 2018-10-24 14:27:23 i Viktväktarna

Som ni vet är jag inne på kokbanan eller platanos som det heter också. 
När man kör viktväktarna så tycker jag att det är viktigt med snacks som är gott och som har låga points . 
Jag testade göra dessa chips 2 ggr nu och det är en succé enligt mig. 
Perfekt att ha till fredagsmyset tillsammans med en röra gjord med Larsas 0 % yogurt. 

Man kan välja att göra chipsen med många olika slags kryddor.  Jag gillar starkt  så det blev enkelt . 

Spicy crispy platanoschips/kokbananchips

  • Kokbanan efter önskad mängd
  • Salt
  • Chilipulver 
  • Korianderpulver
Sätt på ugnen på 150 grader. 
Skala och skär bananerna i tunna runda skivor. Jag hade lite tjockare skivor också för att få några chips lite segare. 
Blanda i en skål med kryddorna. Ha lite mer salt än ni tänkt er eftersom mycket av saltet försvinner i ugnen . 
Lägg på bakplåtspapper i en ugnsform . Grädda i ugnen ca 30-50 minuter.  Testa er fram hur hårda ni vill ha chipsen.

Jag åt chipsen med en egengjord dip utan Larsas 0% yogurt med mango chutney.
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela