Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Tonfisk omelett a la viktväktarna

Publicerad 2018-11-13 20:19:51 i Viktväktarna

Hej
Det var några dagar sedan eller kanske mer än en vecka sedan jag skrev. Har haft mycket att göra och sedan var jag i Cambridge i några dagar. 
Igår fortsatte jag att köra viktväktarna igen efter lite mer än en veckas uppehåll . 
Idag lagade jag en god tonfisk omelett  med få smart points . 

Tonfiskomelett
  • Lök
  • Färsk chili 
  • 0,5 dl tonfisk i vatten 
  • 2 ägg
  • Riven morot 
  • Koriander 
  • Chiliflakes 
  • Salt
  • Olja till stekning 
(null)

Hacka lök, chili och koriander .
Ha i tonfisken. 
(null)
 Tillsätt äggen. 
(null)

 Blanda ordentligt  (null)

Ha morötterna , salt och chiliflakes . Vispa ordentligt.
Jag använder 1 tsk till stekning .
(null)

Stek på låg värmde i ca 5-6 minuter och vänd.

Servera till vad man vill . Jag åt denna rätt med paprika och äpple. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela