Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Sockerfri äppelmos med chili och kanel

Publicerad 2018-11-14 19:59:29 i Viktväktarna

För ett tag sedan gjorde jag en väldigt god söt men stark äppelmos . Från början tänkte jag inte ha chili , kanske skulle det inte passa det söta. Men gott blev det.
Tyvärr så köpte jag svenska äpplen och inte från någon trädgård. Bara några veckor innan fick vi ta äpplen från en bekant men tog inga . Ångrade det sedan. 
Men det blir lika gott ändå. 
 
Äppelmos med chili och kanel 

  • 1 kg Ingridmarie äpplen (skalade)
  • 3 msk stevia 
  • 2 kanelstänger 
  • 3-4 torkad chili 
  • Lite vatten
  • 2-3 msk vinäger 
(null)

Koka på låg värme i ca 30 min. (null)

Mosa lire lätt med sleven. 
(null)

Med 1 kg äpplen blir det 1 liten burk med mos. 
Jag har mitt mos på Larsas yogurt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela