Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Kycklinggryta med låg sp

Publicerad 2019-03-08 00:05:47 i Viktväktarna

Nu när man kommit igång med viktväktarna igen och det går bra så gäller det att komma på olika slags recept som är gott och som inte har så höga sp. Jag vill gärna ha lite poäng till mitt kvällste. Brukar för det mesta använda låga poäng under dagen. 
Blandade ikväll ihop en middag med endast 1-2 sp.

Kycklinggryta med sting  
För 4 pers 
Serveras med blomkålsris om man vill ha det låga sp.

  • Ett paket strimlad kycklingfilé ca 800g
  • Lök 
  • 2 morötter
  • 1/2 paprika 
  • 1/2 zucchini 
  • 2 tsk olja
  • 1 tärning kycklingbuljong 
  • 6-9 msk 4% matlagningsgrädde 
  • Citrongräs 
  • Ingefära 
  • Chili
  • Salt 
  • Limejuice 
  • Vatten 
  • Färsk koriander 
(null)
Fräs löken och lägg i grönsakerna . Jag väljer att steka längre eftersom jag gillar när grönsakerna är mjuka.
Tillsätt kycklingen och stek tills kycklingen är klar innuti.  (null)
Krydda med salt, chili och ingefära . Lägg sedan i buljongen . Häll i ca 5dl vatten. Koka i några minuter .  Ha i limejuicen. Häll i grädden och rör om ordentligt . (null)

Innan servering lägg i önskad mängd koriander . 
Jag serverade grytan men blomkålsris .
(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela