Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Ugnsbakad Tonfisk omelett , perfekt för dig som kör viktväktarna

Publicerad 2019-03-04 19:51:33 i Viktväktarna

Det finns vissa 9 poängsrätter som är riktigt mättande och goda. När man tänker 0 sp så tänker man att det kanske inte är så gott. Min tonfisk omelett är en sådan rätt. Man blir riktgt mätt. 
Den jag gjorde räckert till 2 personer.
Tonfisk omelett 

Detta behövs :
  • 1 burk tonfisk i vatten 
  • 5 ägg
  • Halv gullök
  • Jalapeno efter smak
  • Morot julienne
  • Paprika 
  • Koriander 
  • Salt 
Man kan ha andra grönsaker också . 
Hacka alla grönsaker och blanda allt tillsammans och vispa ordentligt .


(null)

(null)
(null)

Häll i en ugnsform eller pajform . Jag valde en liten pajform .
In i ugnen på 250 grader i ca 30 min.
(null)
(null)

Den blir som en fin kaka. Serverade denna med picklad morot och vitkål och 2 st weat n crisp. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela