Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Rmca no colour powder och Morphe brushes

Publicerad 2017-05-06 15:03:06 i Allmänt

Beställde nya hypade produkten Rmca no colour powder . 

Även denna produkt är skapad för makeup industrin. Märket skapades 1962. De användes väldigt mycket för tv industrin . När man läser om produkten så är det måste för alla sminkälskare och sminkproffs. 
Jag beställde min från Beauty Bay och den kostade runt 140kr vilket är väldigt billigt för en sån här typ av produkt . 
Den ser ganska vanlig ut när man först kollar. Påminner mig och en strösselburk. 

Ser inte så dyr ut heller. De flesta använder pudret för att sätta sin foundation och concealer. 

Jag har provat både Ben Nyes banana powder , Mac setting powder och Laura Mercier men inte varit riktigt nöjd. 
Rmca däremot är exakt så som jag vill ha. På min hy passade det perfekt. Fastande på ett perfekt sätt. Den är även väldigt dryg så man behöver bara lite varje gång . Så denna produkt är ett måste för alla.
Köpte även 2 borstar från Morphe Brushes. Mina första därifrån . En contour brush och en blending brush. Måste sätta blending brushen på 5 av 10. Den är ganska hård om man jämför med Sigma E50. Men Sigma kostar mer än dubbelt än Morphe. 
Lägger upp bilder senare idag

Contour brush Morphe brush

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela