Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Green spicy mango juice

Publicerad 2017-05-13 07:38:54 i Allmänt

Har haft fullt upp på jobbet och inte haft tid att göra någonting känns det som . Jag har fått hem

Flera nya sminksaker som jag inte ens har hunnit lägga upp.
Men nu blir det recept på spicy green mango juice . En härlig stark juice som görs i Bangladesh varma sommardagar. Egentligen ska man ha riktig sur omogogen mango som finns i Bangladesh men det gick bra med att använda den grönaste jag kunde hitta på Hemköp.
Detta behövs  och det blir ca 2 stora glas

1stor grön omogen mango
4 dl vatten 
2 små chilin
Salt efter smak
Avage sirap efter smak( jag använde det istället för socker )
Koriander.

Skala mango och skär i bitar. Lägg dem i en mixer . Häll i de andra ingredienserna och mixa

När det blivit en juice, använd en sil när det ska hällas i glasen .


Den blir super stark men vill man utesluta chilin går det bra . Perfekt att dricka när man äter lite nötter med russin 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela