Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Thaiwok a la Wok to walk

Publicerad 2017-04-06 16:30:50 i Allmänt

I Barcelona åt jag nog den godaste woken jag någonsin ätit. Har många gånger velat boka en resa tillbaks dig bara för att äta woken. A wok to walk Barcelona heter stället som är super litet med lång kö. De flesta tar med sig sin mat, men fet finns några platser för den som vill . De lagar maten framför en och man väljer själv vad man vill ha. 

Jag har försökt göra en liknande wok. Av vad jag kommer ihåg av den som jag alltid åt. Beef wok med ris så klart.

Strimlad biff
Morötter
Squash 
Rödlök
Broccoli 
Sockerärter 
Koriander
Massor med chiliflakes
Hoisinsås 
Fishsauce
Sesamolja 
Oyestersås
Salt
 
Toppa med krossad cashewnötter och rödlök och rostad lök

Serveras med jasminris

Stek löken lätt i sesamolja  sedan biffen. När det blivit lite brynt lägg i alla grönsaker och stek en stund. Lägg i chiliflakes efter önskad mängd. Jag har i 3-4 tsk och stek. Ha i hoisinsås, Fishsauce och oystersås. Stek en stund och salta efter smak. Servera med jasminris och toppa med rödlök, rostad lök , lime och cashewnötter . 
Blir supergott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela