Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Tarte Tarte Tarte

Publicerad 2017-04-21 22:14:40 i Allmänt

Man blir ju introducerade till en massa olika märken när man följer olika makeup-artister eller sminkfantaster på instagram. Alla möjliga märken dyker upp. Jag har sedan ganska länge sett många som lägger upp Tarte cosmetics smink och vet att det märket tog med en hel drös med makeup artister från USA och Kanada till någon exotisk ö. Jag kollar ju alltid på ögonskuggor och foundation när jag kollar upp märken som jag inte känner till så bra.  När jag då upptäckte Tarte så var det först och främst deras full coverage foundation som då heter Amazonian clay 12 hours full coverage foundation. Den verkade bra när man såg alla sminkvideon. 

Har varit så sugen på att beställa men det gick inte att beställa till Sverige . Ingen annan sida hade deras produkter heller. 
Men för några veckor sedan såg jag ett inlägg som Dressyourface hade lagt upp. Att det skulle vara 30% billigare på all deras smink . Jag klickade på länken bara för att kolla sminket och upptäcker att de har börjat skicka till Sverige och dessutom var det gratis frakt om man beställde för 750kr. Så klart att jag var tvungen att köpa lite. Dessutom 30% billigare. Tarte är ganska så dyrt om man jämför med andra märken .



Märket startade 1999 sv Maureen Kelly, en vanlig sminkälskande tjej . Hon ville skapa hälsosamt smink som var utan parabener och allt sånt. De är också veganvänliga, innehåller bara bra saker och ej testade på djur. 

Har väldigt fina förpackningar. Tycker de är mer tjejiga är andra märken . Mycket lila , rosa . Ja helt i min smak. 
Måste säga att jag jag är supernöjd över mitt köp.  Foundationen är i klass med Cover fx. Täcker väldigt bra och håller hela dagen. Deras ögonskuggor är med väldigt mycket pigment och håller jättebra . 

Kommer att köpa fler saker i framtiden . 

Jag tog inget kort från mitt smink i morse . Men sminkade mig vid 5 i morse och så här såg det ut vid 20. 

Kolla in deras hemsida . Finns massor med gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela