Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Russinlimpa med många nyttighetee

Publicerad 2017-04-12 07:24:42 i Allmänt

Jag har bestämt mig när vi är lediga några dagar i sträck så ska jag baka bröd istället för att köpa. Både äter frukost på jobbet. Vi slänger alltid en massa bröd. 

Nu blev det ett eget påhittat recept med russin eftersom Songeet ville gärna ha med russin . Det är inte så svårt egentligen att hitta på eget brödrecept . Det gick utmärkt . Jag blandade lite hejvilt och har inte tagit exakta mängd på ingredienserna. 

Russinlimpa med nyttigheter.

25g jäst

5 dl gammeldagsmjölk

2 msk ljus sirap

2 msk olja

salt efter smak

ca 1 dl havregryn

2 dl 4 sorters krossade korn

2 dl grahamsmjöl 

2 dl rågsikt

1 dl krossade lunfrön

3 dl vetemjöl 

1 dl russin

Jag har kanske använt mer av vissa ingredienser. 


Grädda utan att jäsa på 200 grader i ca 40 min
Servera med smör , lite burataost med lite agavesirap blir mums

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela