Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Festsmink med Huda beauty och Tarte

Publicerad 2017-04-24 21:35:45 i Allmänt

I lördags var det Johans 40års fest. Det var längesedan som jag var på riktig fest. Jag var taggad men ändå inte . Kul med fest men var så trött. Jobbade hela veckan, stress med att lämna på förskolan ja ni vet när man har barn. Men det blev en riktig lyckad fest och jag hade jättekul . Det blev till och med dans. Det var kul att se Johan efter så länge . Det var kul att klä upp sig. Hade varit ännu trevligare om man inte var  så tjock. . Jag har mig själv att skylla på. Äter allt möjligt skit och har svårt att lägga av. Men trivs inte  vara större men det kommer väl en dag när man inser och slutar.

Det blev iallafall en lyckad sminkning och jag hann sminka mig och så. 
Jag älskar de sminket jag använder just nu. Huda Rosegold  Palette måste vara min favorit palette genom tiderna. Verkligen mina favoritfärger . Men det tog innan man fick tag i den. 
Den kombinerad med Tartepaletten blev den perfekta festsminkningen . 


Huda Rosegold palette

Måste säga att Huda sminket är verkligen the shit. Har också ganska många av hennes liquid lipstick . Love them. Det som är lite negativt med paletten är att man måste verkligen använda fingrarna på de glittriga ögonskuggorna.


Synd att man inte ser hur pigmenterade färgerna är.

Tarte är också en av mina favoriter. Har använt deras mascara och måste säga att den är super. Man kan nästan tro att det är lösögonfransar . 

Så här blev looken . Läppstift från Anastasia och dem matchar klänningen .  Liquid läppstift blir ju tort så jag använder alltid kokosolja som bas. Prova ska ni se.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela