Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Cover Fx Custom Cover drops

Publicerad 2017-04-09 08:31:12 i Skönhet

Cover Fx upptäckte jag slutet av förra året på Beauty Bay. Letade efter concealer och sånt och då kom det namnet upp. Men köpte inget eftersom det var ganska dyrt och jag visste inte så mycket om det. Men jag drogs till det. Jag går ju in på Beauty Bay dagligen så jag  blev påmind att köpa.

Vad är Cover Fx för något?
Ett kanadensiskt märke. Från början tror jag att de jobbade med produkter för personer med brännskador .  Tror det skapades i ett sjukhus . 
Märket startade år 2000. En av grundarna var även den kemist som var med och skapade MAC. Kanadensarna kan smink dem.  De skapade massor med nyanser i deras olika foundation och puder. Alla är parabenfria, sulfatfria och inte innehåller några dofter. De är dessutom produkter för veganer. De passar perfekt för alla hudtyper. 

Den första produkten som jag har provat är 
Cover Fx Custom Cover Drops. Foundation med massor med pigment.


469kr på SkinCity eller 376kr på Beauty Bay. 15ml är flaskan. När jag öppnade paketet så tänkte jag men vilken liten flaska. Köpte i nyanserna g50 och g60. Måste nästan säga att deras utbud är bättre än MAC. Jag älskar MAC men och deras foundation full coverage foundation sitter bra på mig men den sitter inte 100 som jag skulle vilja. Så denna foundation ska man kunna blanda ut med sin dagkräm, serum eller vad man egentligen vill med. Upp till 4 droppar är rekommenderat. Beror på hur täckande man vill ha. Jag annvände 4 droppar. Eftersom jag behöver täckande. Jag sminkade mig vid 4.40  Började 6 den dagen.

Det här är g50. Jag förstod inte då att man kunde blanda den med sin ansiktskräm. Relutatet blev super. Täckte verkligen bra med endast 4 droppar. 


Bilden är tagen precis innan jag ska åka till jobbet. Ca 5.20


Jag hade tänkt ta flera bilder sen under dagen men eftersom det blev sorglig fredag med många tråkigheter så blev det en kaosdsdag på jobbet.  När jag bytte om vid 20.45 tog jag detta kort.

Så jag måste säga att jag är supernöjd med resultatet . Satt verkligen bra tanke på att min bas alltid försvinner under dagen.  Köp en nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela