Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Lite middagsförslag

Publicerad 2012-09-08 21:49:35 i Allmänt

Idag har jag varit duktig och lagat lite mat efter att ha kommit hem från jobbet. Snabb matlagning som smakar bra. Ja hoppas det iallafall.
Det gäller att inte lägga sig på soffan när man kommer hem, annars så får man inget gjort.
 
Gjorde iallafall torsk med ägg sås och spicy spicy thai gryta
 
Torsk med äggsås
 

Behöver:
1 paket torsk, fryst använder jag
3 ägg
2 grönsaksbuljongtärningar
smör
kokosmjöl
ärtor
grädde
mjölk
salt
peppar

Koka torksken med buljongen i ca 5 dl vatten

 
Jag kokar en ganska länge. Medan fisken kokar gör jag såsen.
 
Koka 3 ägg, jag gjorde det innan.
 
Ta 50 gr smör och smält på låg värme. Tillätt 3+4 tsk kokosmjöl. Kör man inte lchf så använder man vanligt mjöl. Blanda

 
Hacka äggen och lägg det i smörblandningen.


 
Häll i ca 3 dl grädde och ca 1 dl mjölk. Salta och peppra.

 
Nu är fisken nästan klar. Häll i ärtorna och koka någon minut till.

 
Häll över äggsåsen och det är klart för servering.

 
 
Spicy spicy thai gryta
 
Man behöver:
 
Grytbitar av nöt
Lök
Squash
Grädde
Thai red curry krydda
Chilli
Färsk koriander
Citronblad
Salt
Vitlökspulver.
 



Den är stark som satan och ska egentligen serveras med ris, men jag själv ska äta den med lite sallad.
Bryn köttet på låg värme så att det blir mjukt. Lätt att man har för hög värme.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2012-09-09 15:36:05

Torsk med äggsås är ju bland det godaste som finns!

Svar: ja helena jag kan äta det varje dag nästan
Binte

Postat av: Ninni

Publicerad 2012-09-09 19:01:29

Gud vad god mat du lagar, skulle vilja smaka både torsken och thaigrytan :)

Svar: ninni kommer du hit så ska jag laga allt
Binte

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela