Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Lchf torsk med jalapeno och chili sås

Publicerad 2012-09-11 20:20:53 i Allmänt

 
 Passade på att laga mat direkt efter jag kom hem från simningen idag annars hade jag bara slöat på soffan.
Köpte färsk torsk så jag tänkte att jag skulle hitta på något med den. Resultatet blev iallafall gott. Är allti lite rädd när jag inte vet vad jag gör, men man måste ju försöka iallafall.
 
Det som behövs till fisken är :
  • Färsk torskfile
  • Lime
  • Färsk chili
  • Dijon senap
  • Salt
  • Ägg
  • Kokosmjöl

 
Blanda saften från limen, senap, chili och salt. Lägg i fisken och blanda. In i kylskåpet i ca 1 timme.

 
Vispa 2 ägg och lägg i fisken.

Häll i ganska mycket kokosmjöl i en tallrik. Kokosmjöl finns att köpa i utvalda butiker och på nätet. Jag köpte dt på Dag
livs.
 
 
 
Stek på låg värme


 
Stek vitkål tillsammans med marinaden från fisken .

 
I såsen behövs det creme fraice, salt, chilipulver och jalaneo sås. Blanda ordentligt och klicka över fisken. Dekorerna med färsk koriander och rödlök.

 
Tycker ni ska prova. riktig

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela