Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Lax i kokosmjölk

Publicerad 2012-09-15 22:38:36 i Allmänt

Idag har dagen gått fort fastän jag trodde att den skulle vara en slö dag, men den bara flög iväg. Hann till och med äta en bit mat med Karishma efter jobbet. Hann till och med fuska och äta lite godis. Äckligt var det iallafall. har haft sug hela veckan.
 
Men iallafall här kommer recept nummer 2.
 
Lax i kokosmjölk
 

  • Laxfile i bitar, jag använde färsk.
  • Kokosmjölk
  • Currypasta
  • Chili
  • Limeblad
  • Koriander
  • Oyestersås
Koka lite vatten och tillsätt currypasta. Detta efter smak. Koka upp och tillsätt kokosmjölken.

 
Lägg i fisken efter några minuter och sänk värmen. Lägg i limebladen.

 
Tillsätt oyestersås och chili.
 

 
Koka en stund och tillsätt koriander.
 

 
Denna rätt är lätt som en plätt. Imorgon får vi se hur det smakade. Den får bli min lunch tillsammans med tomater och avokado.
 
Nästa vecka ska jag baka något som jag inte gjort . Kollade på Masterchef och fick lite ideer.
 
Godnatt, nu ska fuskaren sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela