Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Födelsedag och thai cooking

Publicerad 2012-09-14 21:47:10 i Allmänt

Idag har jag haft en väldigt lat dag, ni vet en sådan dag där man inte orkar göra ett skit. Tänkte att jag skulle göra massor med saker som tex städa, simmaa, handla, laga mat och kolla lite i centrum. Men det blev verkligen ingenting föutom att jag tillslut lagade mat. Har mest sovit hela dagen, det är ju skönt det också.
Fyllde år i veckan och var på middag med alla tjejer på american bar and steakhouse. Det var mycket trevligt och maten var god. Vi firade även Roya.
 


Försökte att blogga via mobilen men det gick inte så bra.


 
Men iallafall så lagade jag 3 olika thai rätter idag. Tänkte att jag skulle lägga upp ena recptet idag och sen en imorgon och en på söndag.
 
Chicken thai curry

Det som behövs är:
  • Strimlad kyckling file. Jag använde ca 700 g
  • Kokosmjölk
  • Lime
  • Lök
  • Koriander
  • Limeblad
  • Currypasta
  • Vitlök
  • Chili
  • Grönaker




Fräs löken tills den har fått färg och häll i kycklingen och sedan pressa vitlöken. Stek en stund.

 
Lägg i grönsakerna och stek tills de mjuknat.
In med currypastan och lite vatten. Ta i lite extra chili.

 
Häll i kokosmjölken och ner med limebladen. Nu kommer det att dofta underbart.


 Toppa med koriander. Godast är att servera med ris, men jag ska äta den med sallad.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sophia

Publicerad 2012-09-15 17:34:27

I Thailand äter man inte ris till curry rätterna utan äter dom som dom är =) Men det kanske du visste? Kram på dig!

Svar: Hej nej det visste jag inte. Det var gott men godare med ris.
Kram på dig med
Binte

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela