Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Kalorifattiga men mumsiga soppor

Publicerad 2012-01-20 20:12:44 i Allmänt

Idag har jag haft fullt upp här när jag har varit ledig . Önskar bara att jag hade kunnat sova lite. Jag är inne på dag 5 på min nyttighets period. Det har gått väldigt bra. Det gäller att komma på goda saker att laga bara. Så idag har jag gjort 2 soppor som är enkla och väldigt smala soppor. Pumpa soppa med sting. Ett kilo pumpa, en gul lök , vitlök, chilliflingor, salt, vatten och en dl gräddfil. Skala pumpan och skär den i bitar. Hacka löken . Stek löken och vitlöken i lite olja . Tillsätt chilliflingorna och sedan pumpan. Stek i ca 10 min. Tillsätt 5 dl vatten och låt det koka i ca 30 minuter. Mixa sedan med en stavmixer till en soppa. När den kallnat tillsätt gräddfilen och blanda. Klart att serveras. Broccoli och ärtsoppa. En hel broccoli, ärtor, färsk chili, en lök, salt, grönsaksbuljong, grekisk yoghurt . Gör samma sätt som pumpa soppan. Häll i buljongen tillsammans med vattnet. Se till att koka den ordentligt. Mixa sedan. Låt den kallna och häll sedan i yoghurten.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela