Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Vegetariskt med quinoa, sqash och röda linser

Publicerad 2012-02-01 22:52:38 i Allmänt

Funderade på vad jag skulle ta med till lunch imorgon. Tänkte först att jag skulle skippa att laga mat efter denna långa dag, men ändrade mig snabbt. Det är så tråkigt att köpa färdigmat. Så jag rörde ihop en snabb vegetarisk rätt.

Vegetarisk rätt

1 liten gul lök
1 squash
1 dl röda linser
sockerärtor
1 dl quinoa
lite färsk chili
chiliflingor
gurkmeja
salt
1 msk olja



Hacka löken och stek den i matoljan. Skölj linserna och ha stek det tillsammans med löken. Blanda sedan i quinoan och stek det i ca 10 minuter på låg värme,

Skär squashen i tunna skivor och ha i den tillsammans med linserna och quinoan. Tillsätt sockerärtorna.

Stek det en stund och ha sedan i salt, gurkmeja och chili.

Sänk värmen och ha i ca 2 dl vatten. Man kan ha i mera vatten om det blir för torrt. När det har blivit som en röra så är rätten klar.


 Själv tänkte jag äta den med en god sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela