Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Torsk med med pesto och citron

Publicerad 2012-02-19 14:24:59 i Allmänt

Hej på er. Nu var det söndag igen och snart en ny vecka. Ska snart träffa Ninni sóm ska bjuda mug på middag på Grill. Mums. Så idag ska jag inte vara så nyttig. Var inte det i fredags heller när jag var med Karishma och Tasmia på Bebe.

Gjorde en nyttig fiskrätt i fredags. Värt att prova. Och den är nyttig.

Torsk med rödpesto och zuccini

1 paket fryst torsk
1 liten burk röd paprikapesto
1 citron
salt
Chili
2 Zuccini

Lägg fisken i en ugnsform och häll peston och balnda ordentligt så att peston  finns på alla fileer. Strö över salt och chili efter smak. Häll över citronsaften och in i ugnen på 175 grader i ca 30 minuter. Skär zuccinin i mindre bitar och marinera med salt, chili och lite olja. Lägg det i en annan form och in i ugnen tilsammans med fisken.


Smakade bra men blir ännu godare med ris eller potatis.

Nej nu ska jag åka tll stan.

Håller nji inte med att mitt stora huvud har blivit lite smalare

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-19 20:47:16

Torsken ser ju lovande ut..ja ditt ansikte har blivit smalare..snyggt!! tack för en trevlig kväll och för att du väntade med mig på stationen..:)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela