Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Kycklingköttbullar med touch of citron och koriander

Publicerad 2012-02-05 20:23:03 i Allmänt

Snart är denna helg över och imorgon är det ett dubbelpass som står på mitt schema . Hoppas jag inte får ont i huvudet. Har haft det nästa hela dagen idag. Annars har jag jobbat hela denna helg och varit på mysmiddag hos Karishma och Tasmia. Där lagade Leila mexikansk taccos och Emma gjorde en mangosallad som kommer bli mina nya sallad. Allt var jättegott. Hade gjort mini crossainter, men vet inte om de blev så goda. Karishma gjorde bannoffe paj som var väldigt god. Jag smakade en liten bit. Mums. Gjorde nu matlåda för imorgon. Kyckling köttbullar med citron och koriander. Här är receptet : 1 paket kycklingfärs, en lök, en citron, koriander, salt, chili och en näve bulgur. Hacka löken och blanda alla ingredienser tillsammans . Gör runda bullar i valfri storlek. Stek dem i lite olja på låg värme. Jag ska äta dem tillsammans med färsk broccoli marinerad i citron och vitvinsvinäger. Sen en liten sallad på italiensk sallad med rädisor. Till efterrätt blir det kesella och granatäpple. Lägger upp en liten bild på det jag hade med mig till tjejerna.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/2593766/images/2012/pic_187983543.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/2593766/images/2012/pic_187983555.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/2593766/images/2012/pic_187983591.jpg" class="image">

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela