Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Bakningsplanering

Publicerad 2012-02-07 13:21:47 i Allmänt

Hej sitter här i sängen på min lediga dag och planerar lite medan jag väntar på att de ska komma med gästsängen som äntlingen kommer idag. Planerar hur Melissas 7 års Barbie tårta ska se ut, tror att jag har fått en ide. Beställde lite baksaker från www.lyckasmedmat.se

Barbietårta, Classic Wonder Mold - Wilton Macaronmatta - Lékué

Tänkte att det var lika bra att investera i en Barbie form och en macaron platta. Så blir dem jämna och fina. Och Barbie formen kommer nog bli till en användning i framiden.

Jag har fått uppgift från Tasmia att komma på lite små plock och sötsaker till hennes 30 års fest. Har tänkt ut lite saker som jag tror blir bra. Det får inte vara för mycket eller för lite. Det ska inte heller kosta för lite eller för mycket.

Ställde ju in min fika idag och ska nog ha den en kväll nsta vecka. Tänka göra semlor, douts och denna tårta

kan göra den i muffins version också.  Vi får se hur det blir. Jag vill ju göra så mycket, men man måste kunna äta också. Min bästs måste ju användas ocksp.
Jag vill ha flera utmaningar. vad ka jag baka för något. Ni måste komma med förslag. Det ska inte vara så lätt. j just det ska nog göra fransk nougat en dag också. Måste bara köpa en kött termometer först.
Nej nu ska jag fortsätta att kolla på festmat.

Kommentarer

Postat av: GU

Publicerad 2012-02-09 06:18:58

Postat av: Gilla

Publicerad 2012-02-09 06:23:12

Tips i massor men hemliga.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela