Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Bluberry lemon macaron cake and Choclate strawberry cake

Publicerad 2012-08-26 14:39:52 i Allmänt

Det har varit en väldigt konstig vecka med mycket migrän. Kanske ska jag sluta att säga att jag inte längre har migrän för det är alltid då det kommer.
Min vecka som jag hade planerat blev inte alls som jag ville. Allt bakande som skulle göras blev i sista sekunden på grund av migränen. Det var tur att jag gjorde lite sakeer redan förra veckan.
 
Som sagt så blev det 2 olika tårtot till Helenas och min födelsedags fest.  Nästa gång kanske jag inte ska göra så mycket.
 
Har följt lite olika bloggar och fått massor av inspiration och tips. Så jag bestämde mig att prova på Blueberry Lemon Macaron cake och Choclate strawberry cake.
 
Den första tårtan innehöll 2 olika bottnar. 2 bottnar med blåbär och en vaniljbotten. Hade samma  fyllning som Macaronsen jag gjode innan. Ett lager med lemoncud och två lager med swiss meringue buttercream. Utan på hade jag vanilla buttercream och macarons som dekoration.
 
 
Tårta nummer 2 var en hög tårta som innehöll 5 lager med chokladbotten och jordgubbsbotten. Fyllningarna var strawberry buttercream och choklad ganache med jorgdubbar.
 
 
 
Hade på strawberry buttercream på hela tårtan och hade på jordgubbsströssel och chokladströssel.
 
Det blev en lyckad fest med god mat och många efterrätter, alldeles för mycket av det.
 
 
Ljuset fick Helena av Mia.
 
 
 
 
 
 
 
Så här såg dessertbordet ut. Tyvärr blev Macaron tårtan lite skadad i bilen .
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela