Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Ännu en tidig lördag

Publicerad 2012-08-18 07:14:16 i

Godmorgon
Ännu en tidigt lördag för mig med jobb. Är ganska så trött fastän jag var ledig igår, men på en dag blir man inte utvilad på. Önskar nu att jag började sent idag. Förhoppningsvis kommer dagen att gå fort.
Dagens första måltid kommer att bestå av turkisk yogurt med jordgubbar och ostmuffins.
Här kommer receptet på ostmuffins :
2 dl riven ost
2 dl grädde
4 ägg
Lök efter smak
Hackad paprika
Salt och peppar.

Vispa ihop alla ingredienser och lägg muffinspapper i en stor muffinsplåt och klicka ner ganska mycket i varje form. Man måste använda en muffinsplåt. In ugnen på 150 grader i ca 30 min.
Jätte enkelt att göra och mycket mättande.
Nej nu måste jag göra ordning mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela