Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Fullt upp med bakning

Publicerad 2011-09-08 13:24:11 i Allmänt

Har haft fullt med att baka inför helgen så jag har inte hunnit att skriva något. Igår kväll bakade jag till 23. Dessa Macarons är ju så svåra att få till ibland. Lyckades så där. Förstår inte varför det går bra ibland och ibland inte. Gjorde en ny fyllning som jag hittade i min fina nya bok. Det fick bli lakritstryffel. Gott blev det. Sedan gjorde jag biskvier vilket också tog en massa tid. Det blev med vanlig choklad och så några med vitchoklad. Tog inte så mycket bilder men ni får se sen när jag lögger fram allt.
Idag ska jag göra tårtbottnar och fyllningar.
Syns snart.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-09-08 22:14:15

Låter riktigt smaskigt! Har bakat hela kvällen, börjar bli lite less och just nu är jag absolut inte sugen på fika...Men det hinner nog ändra sig till helgen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-09 00:01:55

Jag förstår vad du menar. Jag är inte heller sugen på något fika . Hoppas att det går bra med din bakning.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela