Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

En trevlig helg

Publicerad 2011-09-13 19:47:40 i Allmänt

Idag har jag mycket att skriva om. Det har varit en väldigt trevlig helg med mycket bakande, dop och söndagsfika med fina vänner och familj. Trodde att jag inte skulle hinna eftersom jag hade migrän både torsdag och fredag, men allt gick som planerat, bara att det blev lite stressigt .

Alvas tårta blev mycket lyckad och god också. Trodde faktiskt att jag skulle misslyckas. Det blev rosa tårta med 2 olika fyllningar. Chokladganache och en med ricottafyllning med hallon.


Lite bilder på när jag gjorde fyllningarna. Fick göra om en av tårtbottnarna. Nästa gång ska jag ha gjort dem innan.

Själva tårtan tog inte så lång tid att göra. Här kommer steg för steg bilder.

 Spacklade tårtorna med Wiltons smörkräm.
 Jag lyckades med att lägga på sugarpasten denna gång. Inga veck.
 Använde min platta som snurrar. Underbar är den.

Hittade nallen på Kakburken.Kanske skulle jag lyckas att göra en egen nalle men det får bli en annan gång när jag inte har så bråttom. Resultatet blev så här. Jag penslade även med ätbarnt pärlemor skimmer.


Blev otroligt nöjd med den. Alva skulle nog ha tyckt om den om hon förstod.

Det var första gången jag var på dop och det var trevligt. Själva dopet gick fort och sedan blev det massor med mat och fika. Tiden gick hur snabbt som helst.

 Här är i kyrkan, Alva var hur snäll som helst.


Sen var det dags för söndagsfika. Hade bakat massor. Det var macarons,cupcakes, biskvier,kladdkaka,citronmaräng paj och småkakor. Gjorde lite mat också annars skulle man inte kunna äta så mycket av det söta.


Några av alla godsaker. Eftersom jag fyllde år så fick jag hur mycket fina presenter som helst. Det var massor av presentkort från Mio, pengar, blommor och en bok.
 Ninni med Alva.
 Klassisk Wiwi bild.
 Melissa med mamma Tasmin. Melissa vägrar att kolla in i kameran.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela