Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Weekend of fun fun fun

Publicerad 2011-05-08 22:19:58 i Allmänt

Har haft en fantastisk helg med mina kompisar. Började redan på fredag när jag och Karishma hängde här medan jag lagade lite mat. Fredagen avslutades med B filmen Enough, den var så b att vi inte kunde sluta kolla.

Helena här är bilder på de nya gardinerna.


Mörk bild men jag orkade inte ta flera bilder.

Lördagen var de d day. Tania och hennes man kom på middag och det var första gången vi träffade hennes man Faysal.

Under dagen lagades det mat och jag stressade som vanligt.
Gjorde choklad tårta, men hade så bråttom att jag inte kunde dekorera den så fin.


Förbredelser för tårtan

Resultatet blev


Men den smakade bra iallafall sa dem. Provade ett eget recept på Pistachio cheesecake och det blev ganska så lyckat. Använde både pistach nötter och digestive kex.

Det var jättekul att träffa Tania efter några månader och sen att vi träffade hennes man för första gången. Det var så synd att de inte kunde stanna så länge. Tiden gick så fort. Vi saknar verkligen Tania. Synd att Nazara inte kom med för jag vet inte om jag kommer att hinna träffa henne något mer.
 Fina blommor jag fick av kk, tk och rahel.

Tania och hennes hubby.


Simona fick äran att skära tårtan och hon var så duktig på det.

Det är så synd att helgen snart tar slut. Simona och Raghel sov över och sedan kom tjejerna hit och vi bara degade hela dagen. Det är så man ska spendera en söndag. Finns inget härligare.


Fick även jättefina presenter av Tania och hennes man. Jag lägger upp bilderna imorgon. Presenter precis i min smak.

Nu är det dax för sova imorgon börjar pain veckan.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-05-10 23:12:39

Snygga gardiner! Låter som ni haft en kul helg, vi har det fint här i Luleå, full fart!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-13 12:40:28

Vad trevligt ni verkar ha haft det. Synd att det inte finns någon bild på maten!

Postat av: Nupur

Publicerad 2011-05-13 12:53:33

jo det finns på facebook

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela