Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Tårta

Publicerad 2011-05-19 23:19:30 i Allmänt

Idag har det bakats tårta till Marie. Den blev inte som jag ville, men är ganska nöjd iallafall.
Valde att göra två olika tårtbottnar. En choklad och en vanlig som jag färgade havsblå.Idag blev bottnarna perfekta, annars brukar dem gå sönder lite här och där.

Fyllningarna bestod av rårörda hallon, hallonmousse, hallon kesella och krossad daim. Rårörda hallon är tinade hallon med lite marsanpulver och socker.


Det var inte lätt att fylla tårtan, det rann ut hela tiden. Bra att jag använde bakpapper.

Ja så här blev resultatet. Jag längtar redan tills nästa tårta. Men tills dess ska jag ha planerat ut hur den ska se ut. Nästa tårta ska också vara mera rosa färger, me like.
Hoppas att denna smakar också. Jag brukar sällan smaka tårtorna jag bakar. Och jag ska prova att göra sugarpaste. Det blir ju ganska dyrt att beställa det hela tiden. Synd att affärerna inte säljer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela