Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Paj i stora lass

Publicerad 2011-03-22 21:34:51 i Allmänt

Idag har jag bakat lite. Egentligen orkade jag inte, men jag skulle ju ta med mig något till Helena och Johan.
Jag vet inte om det blev så lyckat.
Gjorde iallafall 3 olika pajer. Choklad, lime och klassisk blåbärspaj. Jag hittade på ett eget recept till blåbärspajen och jag tror inte att det blev så bra. Men man måste ju prova sig fram.


Gjorde Lime och blåbärspajerna först. Det såg ganska bra ut från början. Om det blev lyckat så skriver jag senare vad det var jag lade i blåbärspajen.
By the way visst är dem rosa skålarna fina?

Chokladpaj har jag gjort en gång för många många år sedan.
Jag kommer inte ens ihåg om jag gjorde rätt, men det visar väl sen.

Resultaten


Om jag gissar rätt så blev nog limepajen bäst. Jag skulle egentligen ha digestivebotten, men eftersom jag glömde att köpa det så fick det bli en vanlig pajbotten.

Nästa pajprojekt ska nog bli kokospaj. En krämig kokospaj. Jag måste bara hitta ett bra recept. Kanske ett amerikanskt eftersom det är ganska vanligt där. Jag borde ha provat det när jag var där, men konstigt nog så provade jag inga bakelser alls när jag var där. Det får bli ett måste i framtiden.
Nej nu ska jag gå och kolla om chokladpajen har stelnat.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-03-23 19:11:10

limepajen var jättegod!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela