Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Nya baksaker

Publicerad 2011-03-15 20:25:12 i Allmänt

Idag fick jag en av de många baksaker jag beställt på internet. Jag har länge letat efter ett riktigt tårtfat med lock, sådana som man alltid ser på film. Jag såg en sådan i filmen "It's complicated" och blev kär i den. Jag var tvungen att hitta en sådan. Jag letade överallt på stan och på internet, men ingenstans fanns den som jag ville ha. Men tillslut hittade jag en för ca 400kr hos www.hemmakockarna.nu 
 Jag vet att det är dyrt, men om jag nu ska bli ett bakproffs så måste jag har saker som ser proffsiga ut.  Alla ni som bakar vet hur jobbigt det är att täcka sakerna med plastfolie eller alluminiumfolie. Nu behöver jag bara sätta på ett lock, hur enkelt som helst.
Sedan hämtade jag ut ett annat paket från www.lyckasmedmat.se  med sugarpaste, glansspray, verktyg för dekoration, pastafärg och utstickare. Här är några av sakerna:

Det finns hur mycket som helst att kolla in om man är intresserad av sådana saker. Jag har lyckats hitta några riktiga bra sidor med baksaker. Det är väldigt dyrt, men jag ser det som en investering. Dem kommer att räcka länge.
På lördag är jag bjuden på middag hos en kompis och istället för att ta med blommor eller choklad så hade jag tänkt att jag ska ta med en hembakad tårta. När jag ska hinna göra den vet jag inte än, men om jag hinner så får ni se bilder senare.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-03-22 20:40:17

Med risk för att låta som en tant: Kolla tupperwear (eller hur det nu stavas, dom har bra tårtfat, visserligen inte med fot men väldigt praktisk att ha som förvaring i kylen)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela