Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Lite smått och gott

Publicerad 2011-03-20 19:55:50 i Allmänt



Jag har nu tänkt att skriva i flera dagar men har inte riktigt haft tid eller ork. Har varit alldeles för trött när jag kommit hem.

Jag var ju på middag hos min kompis Roya igår och hade det supertrevligt med god persisk mat och en massa med andra godsaker. Min tanke var ju att jag skulle baka en tårta men det blev endast en tanke. Jag får göra det en annan gång istället.
Dem utmanade mig att baka en massa saker som de tror att jag inte kommer att klara av att göra. Det gör dem endast för att jag ska baka. Jag ska tvinga dem att provsmaka på allt, även allt som jag misslyckas med.

Jag gick förbi husgeråd på Åhléns och hittade mycket fina saker, men jag höll mig och köpte bara några saker. 

Dem småpajformerna eller dessertskålarna har jag tänkt att jag ska göra små cheesecakes när jag har middag hemma. Jag ska nog gå och kolla om det finns flera. Jag köpte 8 st.
Jag älskar sådana saker och kan köpa hur mycket som helst. Problemet blir att det inte finns plats att ha allt hemma.

Idag har jag legat i sängen hela dagen efter att ha jobbat 7 dagar. Hade planerat mycket, men inget blev av för att jag hade huvudvärk. Men Karishma kom förbi med lite energi på kvällen och jag bestämde mig för att baka lite småkakor enligt mitt eget recept. Här är ingredienserna:

                                                                 Mandel och vaniljkakor
                                                                      
                                                                       150 gr smör
                                                                       2 dl socker
                                                                       1 dl mandelmjöl
                                                                       1 dl potatismjöl
                                                                       1 dl vetemjöl
                                                                       2 msk vaniljsocker
                                                                       2 tsk vaniljarom
                                                                       1 tsk hjortronsalt
                                                                       1 tsk vanligt salt

 

Dem blev nog inte så fina som det brukar bli, men enligt Karishma blev dem väldigt goda. Alltid bra att ha hemma när kompisarna kommer över.

I veckan ska jag hälsa på lilla Alva som kom till världen för snart 2 veckor sedan. Jag vill gärna ta med lite smått och gott till Helena och Johan. Vet inte riktigt vad för något än, men jag kommer nog på något. Kanske en chokladpaj.

Kommentarer

Postat av: Roysen

Publicerad 2011-03-20 21:32:03

Woho!!! vilken ära att få med mitt namn på denna blogg :-)



Det var tur att du inte gjorde en tårta... Jag har matrester, snacks och godis som skulle räcka ett helt år :-)

Postat av: Kattis

Publicerad 2011-03-20 23:02:57

Kul med bakblogg noppan! :) Den ska jag följa. Kika gärna in på min "inredningsblogg", uppdaterar typ en gång i månaden.. hehe.

Postat av: Kattis

Publicerad 2011-03-20 23:03:23

Kul med bakblogg noppan! :) Den ska jag följa. Kika gärna in på min "inredningsblogg", uppdaterar typ en gång i månaden.. hehe.

Postat av: Ninni

Publicerad 2011-03-21 20:37:52

Jag var också inne på Åhléns idag och skådade detta kakfat =) jag gillade även den prickiga stekpannan och massa annat fint de hade.

Postat av: nupur

Publicerad 2011-03-22 07:47:46

hej kul att ni har läst. kattis jag var inne på din blogg, mycket fina saker hittade jag där.

ninni jag hittade en massa men jag får inte

Postat av: Helena

Publicerad 2011-03-22 20:37:20

Fin blogg! Älskar tårtan du gjorde till Melissas kalas, hur fin som helst!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela