Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Nu var det över

Publicerad 2011-06-19 21:11:03 i Allmänt


Igår hade vi Royas möhippa. Nu är det över. Var lite rädd att det inte skulle bli lyckat, men det blev det. Det är alltid svårt att planera för någon som har olika gäng. När jag kom hem så var jag dööööd och lika död var jag nog idag också.
Roya hade förstått att vi skulle göra den igår, dumma nyfikna Roya.
Dagen såg ut så här:

Hon blev hämtad av Joyce kille Alex i motorcykel
Militärträning
Luch på Vapiano
Poledancing - som var bland det svåraste jag gjort
Fråga folk på stan om råd till ett lyckat äktenskap
Lerbehandling
Sminkning
Middag hemma hos henne
Garbo.



Trodde aldrig att hon skulle orka med militärträningen eftersom hon hade jobbfest dagen innan, men hon var såå duktig så.

Här väntade vi på Roya medan hon tränade.

Jag måste säga att Poledance var bland det svåraste jag gjort. Själv såg jag ut som ett stort skämt. Roya var skitduktig när hon körde passet i hennes fina dräkt.


Finns hur mycket bilder som helst. det var väldigt svårt att få folk att ge henne bra råd, men hon fick  några bra råd. Det var glöm inte dina tjejkompisar , tjata inte för mycket och kramas mycket.


Vi var ganska snälla mot henne eftersom hon hatar att bli utskämd. Det var nog värre för Dou som var utklädd till Bruno dagen innan.

Idag har jag gjort piroger a la mammas recept och jag måste säga att de blev supergoda, men det tog sin lilla tid.

30 stora piroger

Fyllning

5 stora lök
3kg köttfärs
Olja
3 burkar champinjoner
Aijvar
Tomatpure
Salt
Cayenpeppar ( ganska så mycket)


Låt fyllningen bli kall.

Degen

1 1/2 paket jäst
Ljummet vatten ca 1 liter
Salt
3 kg vetemjöl

Degen ska jäsa ca 1 timme och sedan är det vara att köra på.

Pensla dem med turkisk yogurt som man späder ut med lite vatten och sedan toppa med sesamfrön.
In i ugnen på ca 200 grader tills dem är ljusbruna till färgen.
Klara


Perfekt att ha med sig till jobbet för lunch, man blir mätt med en annars kan man bara ha sallad till det.

Hade tänkt att jag skulle baka en kaka eller något om det skulle komma gäster så att man har något men fick huvudvärk så det får bli en annan dag.

Nu var denna hleg över för min del. Dags att sussa för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela