Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Lyckade biskvier

Publicerad 2011-06-30 10:31:40 i Allmänt

Hello hello. Har varit völdigt dålig på att blogga. Dem säger väl att man ska blogga några gånger per dag. Jag vill iallafall försöka några dagar i veckan men lyckas inte med det heller. Är inne i pack kaoset just nu. Kommer bilder på det sen också.

Bakade biskvier förra veckan som jag verkligen lyckades med. Det var svårt enkelt. Vissa saker var lätta och andra saker svåra eller knepigt. T ex som att vispa äggvitan på flera olika sätt, först vanligt, sen över kokande vatten och sen när det svalnat osv.
Först vispar man mandelmassa, socker och äggvita tillsammans .


Spritsa ut dem. Det bästa är att göra dem ganska så små för de växer i ugnen.


Första omgången så gräddade jag dem lite för lite. Ska grädda dem ca 13 minuter men 20 är nog bättre enligt mig.


Fyllningen är den som tar längst tid. Äggvitan ska vispas på olika sätt, men det var värt det.

 
Sedan ska smöret in och vispas i ca 15 minuter. Jag måste verkligen skaffa mig en Kitchen aid. Det är jobbigt att hålla i vispen så länge.


Smälta chokladen över vattenbad. Låta den svalna lite och sedan i med den i fyllningssmeten. Vispa.

 Försökte smeta ut dem så att de blev fyrkantiga men det var ganska svårt. Men blev nöjd ändå.


Doppa dem i choklad och voila

Kommentarer

Postat av: Fa ray ray

Publicerad 2011-06-30 22:01:15

Mmmm, väldigt dålig uppdatering måste jag säga....

Shit vilken process det är att baka beskvier, hade ingen aning. Men de var himla goda Nopps!!!

Postat av: Roysen

Publicerad 2011-08-07 12:52:31

Åhhhh....

Dem var sååå goda... MUMS!!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela