Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Städa städa städa baka baka baka

Publicerad 2011-08-20 23:49:02 i Allmänt

Jag har länge sagt att jag ska städa hemma och organisera mina saker. Äntligen har jag börjat med mina uppdrag. Igår fredag hade jag en riktig städardag och bakdag. Jag hann med ganska mycket . Jag vaknade tidigt och började med att försöka få ordning här hemma. I veckan hade jag gjort ordning i skåpet där jag har lakan och handdukar, bara ett av de många skåpen som jag ska få ordning på. Det kommer att ta tid innan det blir klart.  Jag hann också med lite av min byrå i sovrummet, jag måste göra plats för Songeets saker. En låda har har blivit hans. Han ska nog få en till.
Tog bort mina stora ramar med kor. Flyttat lite på dem små och satt upp 2 bilder med indiska kvinnor. Coola tavlor som Tasmia köpte åt mig från stadsmissionen. Ramarna köpte jag på Ikea.
Så här ser väggen ut nu.

Kanske inte världens bästa bild.

Det som tog mest tid var att organisera mitt smink. Jag älskar smink så jag har ganska mycket av det. Det har legat överallt och då menar jag överallt. Så nu har jag det mesta samlat på ett och samma ställe. Jag fick inspiration av Ikea. Hittade fina bilder på deras hemsida.  Det blev riktigt fint och jag är så nöjd över det.


 Jag hoppas bara att jag hålla det så här. Jag är ganska bra på att stöka ner hemma. Tyvärr hann jag bara ordna 2 av lådorna.
Samtidigt som jag städade så bakade jag.  Jag gjorde tre sorters kakor till mitt söndagsfika som jag ska ha om ngfra veckor. Sedan gjorde jag en citronmarräng paj tills imorgon.

 Dessa blev chokladkakor som är sega i mitten.


Gjorde syltkakor som kanske inte blev dem finaste men dem blev goda. Bakade även drömmar, men glömde att ta bilder på dem. Bästa med småkakor är att man kan frysa in dem.

Jag hade tänkt lägga upp recept och bilder på citronmarräng pajen, men så blev det inte. Men jag tog en bild när den var klar. Den blev vacker och hur den smakar får vi veta imorgon.


Ja det var det och ganska mycket som jag hann med igår. Jag ska fortsätta imorgon för jag fick Gunilla att ta min jour imorgon. Förlorar mycket pengar, men jag måste bli klar hemma.

Jag har glömt att skriva att jag flytttat matbordet till vardagsrummet och sedan köpt ett litet vitt bord till köket. Det blev riktigt fint. Ska ta bilder imorgon så att ni får se hur det ser ut.

Nej nu ska jag sova, är riktigt trött. Hoppas att jag kan sova ut.

By the way så kommer Melissa och Shuchi hem imorgon. Längtar att träffa dem, mamma och pappa. Får göra det snart. Åoker hem på onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela