Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Aktiv i köket

Publicerad 2011-08-18 22:52:29 i Allmänt

Tänkte passa på att skriva lite medan jag bakar bullar. Märkte ganska sent att jag inte hade något pärlsocker hemma. Jag har allt möjligt men inget pärlsocker. Skandal enligt mig själv.  Har varit aktiv denna vecka med bakning och matlagning. I tisdag gjorde jag mina piroger som är perfekt till matlåda. Dock dog jag nästan att göra dem. Jag höll nog på tills nästan  12 på natten, Nästa gång kanske jag ska göra dem när jag inte ska upp tidigt nästa dag.
Det var inte lika jobbigt idag. Bullar är så mycket lättare. Tänkte att jag ska ta med dem till kräftskivan på söndag. Det ska vara en hemma hos Karishma och Tasmia. Min första men jag ska inte äta kräftor. Så jag kommer att ta med efterrätten. Bullar och citronmarräng paj ska jag ta med. Pajen ska jag göra imorgon. Första gången jag gör en så jag hoppas att det blir bra.

Maten jag lagade var thai inspirerad. Jag gjorde en vegetarisk gryta med squash, aubergine, soyafärs och kokosmjölk. Kryddningen innehöll grön curry, thaikrydda och massor av chilli och chilliflingor.


Den andra grytan var tonfiskgryta med kokosmjölk smaksatt med chilliflingor och rosepeppar. Jättegott till ris eller med pasta.
Kanske inte ser så gott ut men jag kan lova att det är smarrigt.

Lite bilder på bullarna.


Blev inte så fina som mina bullar bli, men jag skyller på att jag inte hade pärlsocker. Fast plåt nummer två verkar bli riktigt fina.

Hittade mina tallrikar som jag var ute efter. Hittade på Ikea. Jag köpte 3 olika storlekar och det var det rimligaste priserna jag kunde hitta. Dem jag egentligen ville ha kostade nästan 300kr styck och det kommer jag inte ha råd med på 10 år säkert.


Nu behöver jag bara en fin duk till vardagsrummet, köpte en igår men är inte nöjd.
Kolla in mina fina servetter från HM.

Nej nu ska jag fortsätta att fixa och dona här hemma.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-08-19 09:24:30

Duktiga du! Bullarna såg snaskiga ut! Jag pallar inte att baka just bullar då jag inte har nån maskin som sköter degen!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela