Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Eid mubarakh med lite maränger

Publicerad 2011-08-30 20:28:12 i Allmänt

Eid mubarak på er alla som läser min blogg. Tänkte att jag skulle fira det med att baka lite mini maränger. Det var första gången jag bakade det. Inte så svåra att göra men det var svårt att få dem perfekta.
Jag hade planerat att jag skulle göra 2 sorters, en med hallonsmak och en med pistach. Men det blev bara hallon eftersom den andra blev förstörd.
Till detta behövde jag :

3 äggvitor
2 dl socker
halv tsk ättika
hallonsaft
röd karamellfärg.


Börja vispa äggvitorna i någon minut och tillsätt ättikan.


Vispa i någon minut och tillsätt socker, lite åt taget.


När du kan vända upp och ner på bunken och smeten inte ramlar ur så är det nästan klart.

Häll i lite hallonsaft och sedan karamellfärg eller pastafärg som jag använder. Jag använder Wiltons färger och man kan beställa dem på www.kakburken.se


Sen är det bara att hälla det i en spritspåse med en tyll man gillar. Själv använde jag den som jag brukar ha till muffins.


In i ugnen på 125 grader i ca 50 minuter.

Resultatet blev så här:


Dem blev kanske inte det finaste marängerna men dem blev goda iallafall.

Nu ska jag fundera vad för tårta jag ska göra till Alvas dop. Jag har lite ideer, men vi får se om det kommer att funka. Jag ska fundera lite till.

Kommentarer

Postat av: Winnie

Publicerad 2011-08-31 13:42:02

Ta med till mig!

Postat av: Helena

Publicerad 2011-08-31 22:13:42

Ser riktigt gott ut! Ska nog testa att göra maränger nån dag, antingen testar jag ditt eller så använder jag det som jag hittade i en av mina receptböcker!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela