Nupurs mat

Nyttig, god, onyttig ja mat av alla slag

Utkast: April 3, 2011

Publicerad 2011-04-03 18:17:06 i Allmänt

Nu kommer jag äntligen med ett nytt inlägg. Jag har varit väldigt upptagen de 2 sista veckorna och sedan har jag inte haft ork på kvällarna. Tänkte att jag nu skulle skriva några rader fastän jag inte mår så bra. Typiskt att jag har fått feber igen. Och ont i halsen, men det ska nog gå bra. Jag har sovit hela dagen idag och proppat i mig echinea.

Jag skulle säga till om blåbärspajen blev lyckad. Den blev lyckad och det som jag hade i var creme fraiche i fyllningen. Jag smakade själv aldrig på den, men den tog slut iallafall så den måste ha blivit god. Chokladpajen blev god men ganska mäktig fick jag höra.
Nästa project är kokospajen men den har jag inte hunnit att göra ännu.
Det jag gjorde för 2 veckor sedan var lite mera kakor, det går ju så fort. Det blev choclate chips cookies och havrekakor
 Just nu ligger dem i frysen så man inte går och äter av dem hela tiden. Lätt hänt.
Mamma har skickat med svartkummin så att jag kan göra lite salta kakor åt henne. Jag kom ihåg att hon brukade baka det när vi var små. Får baka det i veckan eftersom jag ska åka hem efter jobbet på fredag. Min storebror fyller år. Hade planerat att jag skulle baka en liten tårta, men vet inte om jag hinner med det eftersom denna vecka kommer att vara lika hektisk som förra veckan.

Vi var och åt på Paladar de cuba förra veckan och jag kan rekommendera stället. Perfekt ställe om man vill ha en lugn middag med kompisarna. Maten var okej, men man fick verkligen mycket för pengarna. Det var extra trevligt att Helena var med. Johan fick vara ensam med Alva några timmar.

Ja som ni ser var det väldigt mycket mat. För första gången var det ingen som beställde efterrätt. Ingen orkade verkligen och sedan var alla trötta efter en veckas jobb.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-04-03 18:46:03

Kokospaj låter smaskens! Tänkte testa och baka lite andra småkakor till veckan om Alva är lika snäll som hon varit hittils! Måste ju ha kakor att lägga på mitt nya kakfat..

Postat av: Nupur

Publicerad 2011-04-03 19:04:11

Ja men det låter ju bra. Vet inte om jag kan komma på torsdag, men annars kommer jag en annan dag

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-07-12 19:47:28

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela